Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
22.9.2006, Milan Šurkala, článek
Jednoho dne zjistíte, že vaše mašina už není to, co bývala, a je nutno ji vylepšit, nebo rovnou vyměnit. Máte-li tento problém, snad vám pomůže náš cenový přehled komponent s jejich stručným popisem. Najdete zde i vzorové sestavy pro 3 cenové kategorie.
Jules | 22.10.200623:10
Zdravim, muzete mi poradit, kde sezeu Asus 1900XT osazenou 512 MB pameti, kterou tady davate do sestavy. Diky
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4982) | 23.10.200621:34
Ted uz nikde, a vice uz nebude.
Odpovědět0  0
jimy.j | 12.10.200612:36
Nevím jestli je pro procesor E6300 ­"doporučená­" deska
MSI P965 NEO­-F vhodná, když výrobce uvádí podporu u Core 2 Duo procesorů od frekvence 2,1 Ghz ????
Odpovědět0  0
Honza25 (5) | 11.10.200620:29
ATi Xpress 1150 nemá integrovaný Radeonem X700, ale jen ATI Radeon X300.
Odpovědět0  0
greenhorn | 1.10.200615:43
dobry den, mam dotaz ohledne graf. karty od asusu ­- ati1900xt s 512mb ram
mam dobrou moznost sehnat tuto grafickou kartu za mrzky peniz ­(cca 5000,­-­) a hodlam ji osadit do sve sestavy podobne zde uvadenym ­(A64 3000+,AM2,deska MSI K9N Neo­-F,1gb ram...­) a chtel bych se zeptat zda bude vykon teto kvalitni grafiky plne vyuzit v teto sice slusne nicmene ne uplne highend sestave, zda nebude limitovana napr. procesorem nebo deskou...a jestli bude dostatecna case od KME s 400W zdrojem
Odpovědět0  0
Vrátný Jiří | 8.10.200610:37
Dobrý den, pokud byste si tu kartu nebral, já bych si vzal do svého PC.Díky za rychlou odpověď. 607629517, vra.ji@seznam.cz
Odpovědět0  0
Ferda Mravenec | 25.9.200614:44
Ahoj, resil jsem chvili podobne dilema, jsem trochu vic megaloman, takze jsem zvazoval, zdali 17­" notebook s Core 2 Duo procesorem ­(z casti na praci, z casti na hrani­). Jenze nedostatek diskoveho prostoru a nutnost ruznych kabelu a prevodek a buh vi ceho jeste me zas zacal tlacit zpet k pevnemu pocitaci, a tak sem zacal resit klasicky pecko vs. notebook. Z notasu jsem zvazoval Dell, jeden mam a nedam na nej dopustit, tech par let mi verne slouzil, ale uz proste nestaci. Novy delly jsou sladky, vcetne docela slusne vypracovanejch designu. Proti tomu stal pocitac ­"postav si sam­" z ruznejch komponent, ale po zkusenosti ze stavby nekolika predchozich stroju mi doslo, ze uz to zdaleka neni jen ­"nakoupit sadu soucastek se spravnejma zasufkama a dat to do sebe­", ale o neustalym kontrolovani jestli pamet od firmy A se snese s deskou od firmy B a procesorem C, protoze grafika D dela neco na E ... To je vopruz ... Nakonec jsem si vyhlid tohle :

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

(sorry za link na cizi web­), akorat ze to stal jeste pred dvema tydny nejakych 41k i s dani, coz by byla dobra cena. Ted za 50k uz bych do toho asi nesel, za to mam toho vyse zminenyho Della. Takze dokud se pameti a procesory nezlevni, tak zatim nebudu kupovat nic :)
Odpovědět0  0
neonizer | 23.9.200619:30
Shanim procesor do PC 20000 bez monitoru a SW
procesor cca 5000 ...
využití: Programming C++,Java .. hry skoro vůbec
Záleží mi hlavně na rychlosti ­- nesnáším čekání
Bude lepší 2 jádrový procesor ... nebo jednojádro??
jak je to vlastně s výslednou frekvencí??? ­(sčítají se??­)
nebo je to využitelné jen když mám spuštěné 2 výkonově náročné programy které potom běží každé na jednom jádře s nižší frekvencí než jednojádro ???
Je lepší intel, nebo AMD?
Bude lepší Intel core 2 E6300 nebo jeho amd protějšek X2 ... nebo nějaké to jednojádro???

Diky moc za odpovědi

Odpovědět0  0
Ferda Mravenec | 25.9.200614:51
pocitac do 20k muzes mit i relativne slusnej, viz treba

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

(sakra ne, fakt nejsem agent alzy, lezou mi na nervy, ale nejrychlejc se tam orientuju a maj toho hodne :­) ­)

na programovani asi staci i jednojadro, v IDE ti to zadnou rychlost neprida, pokud ti bezi vic programu ­(jakej system ??­), tak ti to urcite pomuze. Rychlost se nescita, pokud je neco Core 2 Duo 1,86, tak kazde z tech dvou jader bezi na 1,86 ... Kazde jadro obvykle resi jeden program, samozrejme pokud si nenapises aplikaci, ktera by pouzivala oba procesory zaroven :­), takze nad tim ma cenu uvazovat treba v pripade, ze rad pracujes rekneme s wordem a k tomu rad koukas na filmy a komprimujes DVDcka, kdy jeden procesor ­"resi­" word a druhej ti resi kompresi filmu ... a tak dale. Zalezi ale hodne na operacnim systemu, aby vubec umel viceprocesorovy system, a aby ho umel adekvatne vyuzit.

"Je lepsi­" intel nebo amd je otazka na nic, co myslis ­"lepsi­" ? levnejsi ? rychlejsi ? vetsi cache ? lepsi pristup k pameti ? tech meritek je hodne a obecne se neda rict vubec nic ... jsou sestavy, kde ti AMD bude delat peklo na zemi, a jsou sestavy, kde AMD je naprosta vyhra, a pobezi ti to rychle a stabilne ... je to kus od kusu.

Ale na programovani obecne asi dvoujadro vubec nepotrebujes, resil bych to Pentiem 4 ...
Odpovědět0  0
Honza253 | 22.9.200622:07
Ma nekdo prosim vas skusenost s X3000? Jaky je jeho vykon? Da se srovnat naprilad s Radeonem 9600?
Odpovědět0  0
subi | 22.9.200618:16
Myslim si, ze autor clanku v Intel sestave do 40.000,­- to nemysli vazne. Dle mne by vyber komponet mnel vypadat vyrazne jinak. Procecor E6600. No pameti by mneli byt urcite 2x1GB 800MHz, no a zakladni deska Gigabyte 965P­-DQ6, ktera autorovi uplne vypadla z povedomi a nebo od Asusu P5B Deluxe P965. Snad budeme chtit uvedenou sestavu trochu taktnout, nebo ne??? Dalo by se napr.usetrit na monitoru AOC 19­" LM929 8ms TFT DVI Repro za 5320,­-. No i s temi HDD nelze souhlasit, spravna volba dle mne i ruznych testu je Seagate 250 GB BAR. SATAII 7200 16MB ­(NCQ­). A co se tyce chladice procesoru, tak urcite Ninju!!! Urcite si myslim, ze u dobreho velkoobchodu se do ceny 40.000,­-vejdeme. Priste by to chelo trochu kvalifikovaneji, prosim.

Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4982) | 22.9.200619:49
Vas nazor vam brat nebudu, ani nerikam, ze ten muj je nejlepsi. Proc E6600? Nestaci E6300? Vzdyt jde taktnout minimalne na 2,7GHz, s trochou stesti i vyse a to za ty penize musi bohate stacit. A uz v zakladu ma slusny vykon. To mate hned +4000Kc. Ano, DDR2­-800 pameti by byly lepsi, ale uz jen to mate dalsich 1000Kc, pokud byste chtel treba Corsair, tak rovnou +2000Kc. Ony i ty DDR2­-667 moduly neco navic zvladnou, i kdyz priznavam, ze to neni nejlepsi. Davat pres 8000Kc za pameti je opravdu dost. Pripadne muzete pouzit 1GB rychlych pameti, coz je vlastne take moznost.
Ohledne desky souhlasim, mela tam byt deska Gigabyte ­(take jsem ji tam dodatecne dal­), ale staci i verze DS3. Co se tyce taktovacich schopnosti, je na tom rovnez vyborne, mnohem lepe nez puvodni deska MSI. A tech 500Kc navic jsem si mohl s ohledem na jeste drazsi sestavu AMD dovolit. Disky, zde bych to prilis nerozebiral, WD vyhral nas megatest, zatim Seagate prisel s novymi disky, velky rozdil mezi nimi ale nebude. Proti diskum Seagate rozhodne nejsem, ale proste jsem vybral WD.
Ale monitor. Cpete mi tu rychlou pamet, rychly procesor. Nač? Pokud na převod videa, OK. Ale jestli to chcete na hry, tak si nebudu porizovat monitor s pomerne dost spatnou odezvou,
to ze vyrobce udava 8ms este nic neznamena. Takze jsem zvolil drazsi monitor na kterem si ten vykon take uzijete. No a vas monitor, to je ­-4000Kc. Chladic +500Kc. Uz tak jsem prestrelil limit o 2500Kc, s vasimi komponentami by to bylo dalsich +2500Kc pokud dobre pocitam.
Odpovědět0  0
Jan Novák | 22.9.200610:14
Co takhle zahrnout mezi levné základní desky pro s939 Asus A8V­-XE mající čipset VIA K8T890, ale narozdíl od jiných desek má již nový jižní můstek 8251, který nahrazuje 8237R a poskytuje např. SATA2. Tato deska navíc stojí pod 1600 Kč s dph a pro někoho, kdo má DDR400 paměti může v kombinaci s např. A64 3800+ představovat relativně levný a slušný upgrade bez nutnosti kupovat drahé DDR2 paměti. Samozřejmě u nového počítače je lepší koupit rovnou AM2.
Odpovědět0  0
Surgical (30) | 22.9.200619:12
I pres podrazeni jsou DDR2 pameti stale levnejsi, nez DDR, takze pokud nekdo kupuje pameti nove, necht i pro budoucnost nic jineho, nez DDR2 nebere....
Odpovědět0  0
Surgical (30) | 22.9.200619:14
A novy pocitac rovnou s AM2? Hm. Conroe ­(Intel Core2 Duo­) drti vse, co mu stoji v ceste, u noveho pocitace v soucasnosti nema cenu o nicem jinem uvazovat....pokud to nebude kancelarska herka na Word a Ucto, jenze na to staci cokoli a neni treba pro to stavet novy pocitac....
Odpovědět0  0
pasmal | 23.9.200623:45
Ano, doma mi lezi 4 x 256MB DDR400, takze premyslim, jestli nevystacit s 939. Zatim vzdy, kdyz jsem koukal do budoucna pri koupi PC komponent, tak jsem se nikdy napr. k pouhemu upgradu procesoru nedostal a musel vzdy koupit novou desku...
Odpovědět0  0
Jan Novák | 26.9.20068:10
Core 2 Duo je výkonnější než X2 a jde lépe taktovat, v součtu deska + procesor vyjde ale dráž. V příspěvku jsem mluvil o situaci,kdy se jedná o využití DDR pamětí, které má uživatel již doma. Navíc jednojádrové procesory jak pro s939 tak AM2 jsou výkonnější než jednojádrové od Intelu a stojí pár korun, viz A64 3800+ za 3300 Kč s dph. Až budou aplikace masivně podporovat dvoujádrové, tak se i na s939 dá tento procesor vyměnit za X2.
Jak píše pasmal, tak nemá cenu kupovat HW s výhledem na budoucí upgrade, protože stejně dojde ke změně buď patice ­- sA­-­)s754­-­)s939­-­)AM2 či s423­-­)s478­-­)s775 nebo alespoň změně napájení, takže nové procáky do stávajících vložit nejdou.
HW je třeba kupovat s přihlédnutím k poměru cena­/výkon ke dni nákupu.
Proto jsem si koupil za 1600 Kč Asus A8V­-XE a A64 3800+ za 3300 Kč s dph a až to nebude dostačovat, tak to upgradnu na X2 nebo prodám a koupím nové. A nemusel jsem teď investovat do drahých DDR2 pamětí, když mám slušné DDR433 doma.
Odpovědět0  0
hlbocky | 22.9.20069:28
Osobne mám taktiež dilemu aký notebook kúpiť. Či si priplatiť za silu a grafiku alebo fak ten notebook budem používať len na surfoavnie a písanie mailov. A ušetrím až 25.000 Sk. Veď od vianoc sa aj tak hrám len na PS2 a v budúcnosti dám asi prednosť PS3 nad PC.
Odpovědět0  0
Peko (1) | 22.9.20068:33
Napadlo jako první ­"systémový­" disk použít rychlý WD Raptor, není to sice levná záležitost, ale systém by to určitě urychlilo. S jako druhým diskem plně souhlasím s autorem.
Odpovědět0  0
Petr11222 | 22.9.20067:52
Autor má pravdu že dnes nemá cenu uvažovat o S754,ostatně ani o 939...
Ale má asi nějaký podivný kalendář nebo má popletené datum,protože pokuď se nepletu 754 končí někdy v roce .07 a přežije 939...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4982) | 22.9.200611:14
S tim koncem S754 a S939 mate sice pravdu, ale ono jde o uplny konec vyroby. V podstate uz dnes jsou obe platformy mrtve. Nabidka zakladnich desek se zmensuje, nektere z procesoru se jiz prestaly vyrabet. Proto budou v blizke dobe z pruvodce vypusteny, do noveho pocitace uz nepatri.
Odpovědět0  0
snajprik | 22.9.20066:52
No čo k tomu povedať :­) ako tu to bolo raz napísane ak sa dá treba počkať na Vianoce a po nich conroe je a bude drahé dokým nevylezie AMD s 65nm čipmi alebo po Vianociach, pamäte tiež pôjdu dole až po vianočnom ošiali. Ale kto už niečo ma a chce abgrejdovať tak taká peknučká zlatučká ATI 1900 GT za 7000SK nieje čo riešiť :­) a k pamätiam A­-DATA DDR2 512MB 800MHz aj keď stoji 2000SK ale by mala vydržať kým nezlacnejú.
Odpovědět0  0
mastermind (217) | 22.9.20066:50
Tenhle průvodce je dobrá věc, člověk si alespoň osvěží paměť, co že to vlastně je momentálně na trhu. Akorát bych měl jednu výtku.

Když se zvolí například cena DO 20 000,­- s DPH, tak očekávám opravdu sestavu za tu cenu, plus dejme tomu max. 500kč. Ovšem konečná cena u sestavy za 15k => 17.5k, 20k => 24.5k ... mi přijde opravdu přestřelená. Neříkám, že sestavy jsou špatně zvolené, pouze neodpovídají daným cenovým kritériím.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4982) | 22.9.200611:10
Cenovy limit se vztahuje k sestave bez OS, takze limit 20kKc jsem prestrelil jen na 21,5kKc. Samozrejme mate pravdu, je to vice nez by melo byt. Puvodcem tohoto problemu jsou pameti, ktere vyrazne zdrazily. Nechtel jsem ale sestavy downgradovat, kdyz bych je pristi mesic nejspis uvadel na nynejsi stav, predpokladam, ze pameti o neco jeste povylezou, ostatni komponenty mirne zlevni. Takze pro tentokrat je ta cena trochu vyssi.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.